Slider

script type='text/javascript'>var postcount = 11;

Ko v klasiki dosežeš vse, začneš iskati nove izzive!

Kljub resnično nenavadnemu letu imajo pri Peninah Istenič letos veliko razlogov za veselje in praznovanje. Te dni se pripravljajo na za peničarje...

Za Penine Istenič je 2020 leto novih poti, nagrad in poletnih uspehov.

V letu visokega jubileja legende slovenskega peničarstva Janeza Isteniča začeli stoletno prenovo vinogradov - Nov izziv: nefiltrirane penine naravne fermentacije.

V podjetju Penine Istenič so pred dnevi prejeli dobre novice z Nizozemske, kjer je njihova penina No.1 na mednarodnem tekmovanju Proefschrift Wijnconcours prejela prestižno nagrado vino leta v kategoriji od 15 do 20 evrov, ki je zelo zahtevna, saj v njej tekmuje največ prijavljenih penin, penina Rare pa je prejela nominacijo za vino leta v kategoriji do 20 evrov. "S penino Rare stopamo po novi poti, saj smo ustvarili prvo peneče vino na svetu s štirimi fermentacijami. Posebej ponosni pa smo na zmagovalno penino No.1, saj je ta penina zaradi avtohtone sorte rumeni plavec nekako najbolj naša, slovenska," je vesel novih nagrad povedal Miha Istenič in dodal, da so letos začeli tudi s tako imenovano stoletno prenovo tehnologije v vinogradih in v proizvodnji ter se z razvojem nefiltriranih penin brez žvepla podali novim izzivom naproti.

Kljub resnično nenavadnemu letu imajo pri Peninah Istenič letos veliko razlogov za veselje in praznovanje. Te dni se pripravljajo na za peničarje tradicionalno najbolj živahen del leta in na  80. rojstni dan še vedno aktivne legende slovenskega peničarstva Janeza Isteniča, ki je leta 1968 kot prvi zasebni peničar pričel s pridelavo penin po klasični metodi. Njegov osebni praznik bodo mednarodni uspehi Penin Istenič gotovo še polepšali in med njimi velja omeniti tudi vrsto nagrad, ki so jih nedavno osvojili na enem največjih dogodkov za peničarje Glass of Bubbly v Londonu. Penino Gourmet Rose letnik 2016 so namreč razglasili za najboljšo v kategoriji Spring Fling, poleg tega pa so Isteniči prejeli še tri zlate medalje (za penino Prestige 2013 v kategoriji Meditation, za penino Passion 2009 v kategoriji Sea Breeze in za penino Prestige 2003 v kategoriji Vintage) in eno srebrno (za penino No.1 v kategoriji Zesty&Zingy).

Nefiltrirane penine brez žvepla: vse, kar da narava, ostane notri
Isteniči so letos dokončali projekt piramidne sheme, ki so jo začeli graditi leta 2017, in v treh letih dali v zorenje po klasični metodi skoraj pol milijona steklenic penine. Po tej metodi v skladu z interno klasifikacijo po dveh letih dobijo penino klasik, po treh letih reservo in po petih letih veliko reservo, saj tipično kakovost - tudi šampanjcev velikih francoskih hiš - daje le večletno ležanje na kvasovkah. "Odločitev za piramidno shemo se je, kot kažejo tudi nagrade z Nizozemske, izkazala za pravilno, hkrati pa gremo z razvojem naprej in se podajamo po poti naravnega peničarstva. Vrsto let smo raziskovali terroir na Bizeljskem, da smo našli najboljše lege, in letos pričeli s tako imenovano stoletno prenovo. Posekali smo pol vinogradov in jih posadili na novo tam, kjer je pH nizek.  Oblikovali smo tudi lasten protokol za pridelavo penin z naravno fermentacijo, brez dodajanja žvepla ter  brez filtracije. Vse, kar da narava, tako ostane notri," opisuje Miha Istenič in dodaja, da za nefiltirirane penine ni primerno vsako leto, temveč samo najboljši letniki, pijejo pa se mlade. 

Rare, prva penina na svetu s štirimi fermentacijami
Kot prvo penino naravne fermentacije so pri Peninah Istenič razvili Rare, ki je trentuno zaradi zaprtih restavracij dosegljiva izključno v ljubljanski trgovini Penin Istenič. Že ime pove, da gre za posebneža v svetovnem merilu, saj zaenkrat predstavlja edino penino na svetu s štirimi fermentacijami. "Za penino Rare najprej deset dni maceriramo grozdje sorte chardonnay, ki mu nato dodamo avtohtono sorto rumeni plavec in pustimo, da skupaj prevre.  Sledi malolaktična fermentacija v sodih in na koncu še fermentacija v steklenici," pojasnil Miha Istenič. Prve steklenice penine Rare so napolnili marca lani, grozdje za Rare pa je zorelo leta 2018, ko so pridelali enega najboljših letnikov v zadnjem desetletju. 

Naravno in suho sta vedno močnejša trenda
Trend naravne fermentacije brez filtriranja je torej od piva in vina segel tudi k peninam. Za naravno pridelane penine pa je značilno, da so popolnoma suhe in imajo oznako brut nature. To pomeni, da dosegajo le od 0 do 3 grame ostanka sladkorja na liter.  Za primerjavo – suhe penine brut imajo od 6 do 12 grama ostanka sladkorja na liter, extra brut pa od 3 do 6 gramov. "Za poznavalce penin so najbolj zanimive penine z manj kot 8 grami ostanka sladkorja, glavnina kupcev pa se giblje med 8 in 24 grami. Zanimivo je opazovati, kako v letih debelih krav, ko nam gre kot družbi in gospodarstvu dobro, upadeta pomen in želja po sladkorju. Tako je bila v našem osnovnem programu dolga leta vodilna slajša Desirée, v zadnjem času pa jo je prehitela bolj suha Barbara," svoja opažanja strne Miha Istenič.

Rekordni poletni mehurčki
Seveda aktualno dogajanje na področju gospodarstva, ki je posledica korona virusa, tudi Penin Istenič ni obšlo. A na srečo je prvi val zapiranja družbe prišel ravno v obdobju, ko je prodaja penin že sicer najmanjša, tako da jih spomladi padec prodaje ni preveč prizadel. Nato pa so sledili štirje rekordni poletni meseci. "Poznalo se je, da ljudje več časa preživljajo doma in da si namesto svojih običajnih aktivnosti privoščijo kaj dobrega," ocenjuje Miha Istenič in dodaja, da se tudi izvoz ni ustavil in da so partnerji iz vseh držav, s katerimi sodelujejo, prav tako poslali naročila, izjema je le ZDA.  K dobrim poletnim rezultatom prodaje penin pa so prispevale tudi nočitve v Vili Istenič, kjer je od junija do septembra prenočevalo več kot 500 gostov,  ki so seveda obiskali tudi gostinski obrat in trgovino.

Pet zlatih pravil za preživetje krize
Miha Istenič pravi, da se tudi tokrat držijo petih zlatih pravil, ki pomagajo podjetju preživeti krizna obdobja. "Prvo pravilo - pozabi na vse drugo in se osredotoči na osnovno dejavnost podjetja. Drugo pravilo - sredstva za marketing morajo ostati enaka, ne večja ne manjša kot prej. Klestenje ali celo ukinitev marketinških aktivnosti je namreč zelo pogosta napaka, ki jo podjetja naredijo v časih krize. Tretje pravilo - delaj na inovacijah, časi krize so popolni za to, saj se iz njih pogosto rodijo najboljše ideje. Četrto pravilo – drži ceno svojih izdelkov oziroma storitev. Če cene znižaš, je namreč izredno težko priti nazaj na prejšnjo raven. In peto pravilo – ostani pozitiven. Še vse krize so minile, tudi ta bo," je optimistično zaključil Miha Istenič.

0

Ni komentarjev

Objavite komentar

both, mystorymag

NE SPREGLEJ

AVOKADO, ZDRAVO, BREZ GLUTENA
Copyright © Blaž Kuha 2023. Vse pravice pridržane.
izdelal by templateszoo